Calvin Klein (Кельвін Кляйн) – скандально відомий модельєр, який не одноразово бентежив американське пуританське суспільство.
Де купити Calvin Klein, адреси магазинів
Подивитися адреси фірмових магазинів можна на офіційному сайті.
В Україні купити джинси від Кельвіна Кляйна можна в Каравані.
Київ, вул. Лугова, 12;
Добратися можна від метро Оболонь, Мінська, Петрівка.
Calvin Klein (Кельвін Кляйн) – скандально відомий модельєр, який не одноразово бентежив американське пуританське суспільство.
Де купити Calvin Klein, адреси магазинів
Подивитися адреси фірмових магазинів можна на офіційному сайті.
В Україні купити джинси від Кельвіна Кляйна можна в Каравані.
Київ, вул. Лугова, 12;
Добратися можна від метро Оболонь, Мінська, Петрівка.
Офіційний сайт бренду Calvin Klein: http://www.calvinkleininc.com
Історія й коротка біографія
Келвін Кляйн (Calvin Klein) народився 19 листопада 1942 року в одному з найвідоміших міст Сполучених Штатів Америки – Нью-Йорку в родині власника невеликого продовольчого магазина. Район, де провів дитинство Келвін, був не самим фешенебельним у місті, і цей факт тільки підштовхував честолюбного юнака запровадити в життя “Велику американську мрію” – стати знаменитим і створити власну фірму. “Це саме те, що мені подобається в Сполучених Штатах, через роки згадував Кляйн, – Тут в усіх є шанс, якщо в тебе є необхідні здатності й готовність важко трудитися”.
З раннього дитинства хлопчик любив малювати, а потім навчився й шити. І хоча він виявляв цікавість до сімейного бізнесу, прикладами для наслідування вибрав маму й бабусю. Бабуся навчила Келвіна шити на швейній машинці, а елегантна мати формувала його смак, регулярно відвідуючи з ним своїх кравців і магазини готового одягу. Розмови жінок про моду й фасони постійно супроводжували хлопчика. Сам Кляйн стверджує, що вже з 5 років він вирішив стати модельєром. Тому після закінчення школи в нього не було болісних роздумів, куди йти далі вчитися.
Навчання
Він закінчує Вищу школу мистецтва одним із кращих, потім в 1960 – 1962 роках вчиться в нью-йоркському Технологічному інституті моди (Fashіon Іnstіtute of Technology). Йдучи до заповітної мрії, Кляйн не тільки опановує теорією, але й одночасно проходить практику в ательє, розкроюючи чужі костюми. Потім ще шість років Келвін працював у майстернях у різних дизайнерів, малював портрети перехожих на вулицях Нью-Йорка. Особливих доходів йому ця діяльність не приносила, але він набирався досвіду. А у вільні вечори створював своє портфоліо.
Своя фірма
В 1968 році разом з другом дитинства Баррі Шварцем Келвін засновує в Нью-Йорку фірму Calvin Klein, Ltd. Гроші на неї були надані Баррі, а ідеї в Кляйна завжди були. І “Велика американська мрія” підлітка з Брукліна здійснилася та стала легендою. Келвін зробив свою першу колекцію та виставив її на одному з поверхів готелю. Поверхом вище знаходився бутик. Один раз директор бутика, відправляючись ранком на роботу, випадково нажав у ліфті іншу кнопку. Він вийшов на поверсі, де молодий дизайнер експонував свої моделі. Одяг Келвіна так потряс бізнесмена, що він відразу ж зробив замовлення модельєрові на суму 50 тисяч доларів. Це була справжня перемога, ім’я Келвіна Кляйна стає відомим, а матеріальна незалежність дала “можливість творити свій світ моди”.
Божевільні 70-і
70-і роки ХХ століття дизайнер згодом назве “просто божевільними”. Потрапивши в богемне суспільство “золотої” молоді, Calvіn з властивим молодості оптимізмом віддається всім мислимим порокам – алкоголізму, експериментам з наркотиками, безладному особистому життю. Проте, тоді ж відбувається становлення й розвиток власної марки.
Почавши діяльність свого ательє з випуску чоловічого верхнього одягу, Kleіn поступово переходить до дизайну одягу для жінок. В 1970-і дизайнер адаптував класичний чоловічий костюм для жіночої моди. В 1970 році він представив PeaCoat (бушлат) – двобортне коротке пальто з широкими лацканами. Ця модель стала не тільки хітом сезону, але й визначила моду верхнього жіночого одягу майже на ціле десятиліття.
Одяг від Кляйна реалізовував основний принцип американської моди: “Саме скромне плаття може бути верхом шикарності, оскільки вирішальний критерій стилю – не що, а як зшито”. Тому не дивно, що в 1973 році він був наймолодшим дизайнером, що одержав, престижну премію “Коті” за “витончену й бездоганно зшитий одяг”.
В 1974 році Кляйн створює колекцію аксесуарів і хутряного одягу. Але йти по второваній дорозі йому незабаром стає не цікаво. І він готовить свою першу “бомбу”, одну з тих, які будуть періодично потрясати не тільки світ моди, але й моральні принципи американського суспільства.
Дизайнерські джинси
В 1978 році Келвін Кляйн першим у світі створив дизайнерські джинси. З одягу недорогого і повсякденного він перевів їх у розряд одягу для модної, стильної, розпещеної й сексуальної молоді. Чудовий крій ідеально облягав фігуру й підкреслював довжину й стрункість ніг. На задній кишені містилися логотипи модельєра Calvin Klein і Omega.
Рекламу своїх джинсів він задумав як сексуально-провокаційну. В 1980 році разом з фотографом Брюсом Вебером був створений рекламний плакат джинсів від Келвіна Кляйна. Кельвін Кляйн зробив джинс предметом дизайну, зобразивши підлітка Брук Шілдс, майбутню кінозірку й секс-символ, що посміхається з рекламних фотографій, а нижче йшов текст: “Ти знаєш, що між мною й моїми джинсами нічого немає?..” В Америці вибухнув голосний скандал, дизайнера обвинувачували у використанні неповнолітніх і в “зйомках, близьких до порнографічних”. Скандал усунули, джинси зняли з виробництва, і тільки в 1998 році фірма знову повернулася до моделі що вже стала класичною.
Знамениті труси
В 1982 році Кляйн розробляє колекцію чоловічої нижньої білизни. У рекламі, що призиває носити білизну із широкою корсетною резинкою та написом Calvin Klein, знімаються знаменитий реппер М. Марко й супермодель Д. Вест. Дизайнер уперше, як естетичний елемент, увів у рекламу напівголе чоловіче тіло. І скільки б його моделі не звинувачували в зайвій сексуальності, Кляйн затверджує, що він “розробляє нижню білизну для того, щоб люди виглядали сексуальними”.
В 1980-х роках модельєр зосереджений на випуску білизни й джинсів. А скандали, що так часто супроводжують його рекламу, стають частиною створюваного дизайнером вигляду. Його плакат “Таємна вечеря від Кляйна”, на якій відтворений відомий біблійний сюжет, але з напівголими моделями жінок і чоловіків в джинсах, потряс пуританське суспільство. Церква виставила дизайнерові позов на мільйон доларів, який довелося сплатити.
Унісекс і скандали
Кляйн запам’ятав рецепт свого успіху і у 1992-м знову потряс пуританську Америку. Цей рік вважається датою народження популярного молодіжного стилю “унісекс”. Саме тоді Кляйн випускає рекламний плакат з юною моделлю Кейт Мосс і реппером Маркі Марком. На нових постах худенькі, схожі один на одного зачіскою, обличчям, фігурами й одягом, вони сиділи напівголі. Модель в образі “свого дівчиська” з природною красою, “близькою до споживача”, і музикант, походили один на одного не тільки зачіскою, обличчям й фігурою, але й одягом. Новий одяг від скандального дизайнера могли носити з однаковим успіхом підлітки будь-якої статі. Ідея була сприйнята на ура й молодь демонструвала пристрасть до нового стилю своїм гаманцем.
В 1999 році модельєр знову провокує скандал своєю рекламою. Кляйн демонструє нову лінію – випуск нижньої білизни для дітей і підлітків. Провокаційні фотографії з дітьми були визнані фривольними. Щоб уникнути більше різких обвинувачень, рекламна кампанія була припинена, а дизайнер привселюдно приніс свої вибачення.
Компанія й розвиток
Тим часом компанія Кляйна бурхливо розвивалася, з маленького ательє він побудував багатомільйонну імперію із щорічним оборотом близько 5 мільярдів доларів. Уміла маркетингова політика, що чітко створила рекламний образ і стійкі асоціацій, глибоко проникла у свідомість покупців. Скандали й конфлікти допомогли створити оригінальний образ торговельної марки, що стала символом молодості, сексуальності й розкутості. Тим більше, що дизайнер одним з перших почав одягати своїх клієнтів “від і до” – починаючи з нижньої білизни й закінчуючи модними аксесуарами. Укоренившись у США і Європі, фірма в 1990-і роки активно просувалася на схід, відкриваючи свої бутики в Гонконгу, Джакарті, Кувейті.
Однієї зі складових успіху Кляйна є миттєва реакція на зміну тенденцій у світовій моді. На порозі XXІ століття він одним з перших починав розробляти стиль “мілітарі”. Дизайнер випускає штани-наколінники, пальто-шинелі, спідниці до колін кольору хакі.
До свого одягу Calvin Klein розробив ряд ароматів, кожний з яких має двійника – чоловічий і жіночий захід: “Вічність” (1983 р.); “Одержимість” (1985 р.), “Віддушина” (1986 р.). Аромати парфумів тонко підкреслюють стиль одягу від Кляйна та мають незмінний успіх. Тому парфумерна лінія “Келвін Кляйн” посідає перше місце у світі по кількості підробок. Самий знаменитий аромат фірми “Протиріччя” випущений в 1998 році; як затверджують, він розрахований на тих, хто самостійно вирішує свої проблеми.
Незважаючи на скандальну популярність, внесок Calvin Klein у розвиток світової моди важко переоцінити. І це відзначають його колеги-модельєри. Тричі він ставав власником премії “Coty” (1973, 1974, 1975 р.). Чотири рази вдостоювався національної нагороди Сполучених Штатів в області моди – Amerіcan Fashіon Awards. Президент СІРКА (Ради дизайнерів моди Америки) Стен Херман при врученні чергової премії підкреслив: “Нагорода за внесок у розвиток моди присуджується тому, хто займається своєю справою вже довгий час, і в тому, що Келвин гідно цього статусу, ніхто не сумнівається”.
Покінчивши з “бурхливими” 1970-ми, в особистому житті Келвін Кляйн зробився більш розсудливим. В 1986 році він одружився на своїй асистентці Келлі Ректор. Чоловік і жінка купили будинок в Іст-Хемптоні на березі моря. Модельєр веде здоровий спосіб життя – пробіжки по ранках, плавання. А вільний час присвячує улюбленому хоббиі – відвідуванню екзотичних ресторанів. Особливо приваблює дизайнера японська кухня. Принаймні, він стверджує, що гарна кухня – головне, через що варто бути багатим і знаменитим. І поки в Келвіна Кляйна безліч ідей і планів, він може бути впевненим, що на саме вишукане блюдо будь-якої кухні світу він заробить.
Бренди
Найбільш відомі бренди в портфоліо Calvin Klein:
Calvin Klein Collectіon (темний логотип Calvin Klein, дизайнерський одяг вищого класу)
Calvin Klein (сірий логотип, проміжна лінія колекцій)
Calvin Klein (білий логотип, спортивний одяг і взуття)
Calvin Klein Jeans (джинсова лінія)
Calvin Klein Golf (дана лінія виходила наприкінці 2007 року)
Ці лінії включають у собі джинси, дитячий одяг, нижній одяг, плавки й купальники, різні варіанти одягу для будинку, спальний одяг, взуття, носки, годинники, парфумерію, окуляри й багато чого іншого.