Nike (Найк) - історія створення американського спортивного бренду. Де купити, адреси магазинів

nike

Nike, Іnc. (Найк, NYSE: NKE) - американська компанія, всесвітньо відомий виробник спортивних товарів. Штаб-квартира - у місті Бывертон, штат Орегон, США.

Де купити Nike(Найк), адреси магазинів

Купити в Україні Найк можна в мережі магазинів дельта спорт.
Офіційний і ексклюзивний дистриб'ютор відомих світових брендів: Nike, MEXX.
Сайт на жаль на стадії розробки.


В Україні Nike можна купити за адресами:

Київ, бул. Л. Українки, 24. Тел. 286 55 45;
Київ, вул. Б. Васильківська, 43/16. Тел. 246 64 88;
Київ, пл. Незалежності, 1, ТЦ "Глобус". Тел. 585 11 11;
Київ, вул. Малишко, 3. Тіл. 544 18 04;
Київ, вул. Артема, 37/41. Тел. 272 20 56;
Київ, пр-т Бажана, 3. Тел. 560 87 39;
Київ, пл. Перемоги, 3, ТЦ "Україна". Тел. 496 15 43;
Київ, вул. Лугова, 12, ТРК "Караван". Тел. 206 43 50;
Київ, пр-т Московський, 12, ТЦ "Плазма";
Дніпропетровськ, пр-т К. Маркса, 55. Тел. (056) 239 27 37;
Дніпропетровськ, вул. Глинки, 2, ТЦ "Мост". Тел. (056) 780 30 39;
Донецьк, пр-т Титова, 8б. Тел. (062) 311 01 12;
Донецьк, вул. Артема, 130, ТЦ "Донецьк Сіті". Тел. (056) 780 30 39;
Одеса, вул. Дерибасівська, 21, ТЦ "Європа". Тел. 728 83 93;
Одеса, пров. Семафорний, 4, На Средньофонтанівській. Тел. (048) 728 05 18;
Одеса, пл. Деревянко, 1, ТЦ "Наталка Сіті". Тел. (048) 739 23 60;
Харків, пр-т Московський, 5. Тел. (057) 731 48 87;
Харків, пр-т Московський, 232a. Тел. (057) 392 11 68;
Харків, вул. Героїв Праці ,7, ТРК "Караван".

Офіційний сайт компанії Nіke: http://www.nike.com/nikeos/p/nike/ru_RU/storelocator

Створення компанії

Звичайно кожна нова компанія займає нову нішу, або відвойовує її у когось, надаючи товар або послуг краще або дешевше. З Найком зв'язані обидва варіанти.

Компанія була заснована в 1964 році студентом Філом Найтом (Phіl Knіght), він був бігуном на середні дистанції в команді Орегонского університету, і його тренером був Білл Боуерман (Bіll Bowerman). У ті роки в спортсменів практично не було вибору в спортивному взутті. Взуття Адідас коштувало досить дорого - 30 доларів, було якісне, а звичайні американські кроссівки коштували 5 доларів, але від них боліли ноги, особливо після бігу. Якщо професійні спортсмени могли собі дозволити Адідас, то для аматорів ситуація була складна.

Щоб виправити цю ситуацію Філ Найт вигадав геніальну схему - замовляти кроссівки в азіатських країнах і продавати їх на американському ринку. Одержуючи економічну освіту MBA у Стенфорді в 60-х роках, Найт брав уроки в класі Френка Шелленбергера (Frank Shallenberger). Завданням на одному з семінарів була стратегія розвитку бізнесу дрібної приватної фірми, включаючи маркетинговий план. Відповідно до легенди "Найк", саме на цьому семінарі по маркетингу Найту спала на думку концепція компанії. Спочатку компанія називалась Blue Rіbbon Sports і офіційно не існувала.

В 1963 році Філ Найт відправляється у Японію - у ті часи робоча сила там коштувала дешево, і підписує контракт від імені Blue Rіbbon Sports з компанією Onіtsuka, на поставку в США кроссівок. Спочатку кроссівки продавалися буквально з рук, а точніше з фургона-мікроавтобуса Найта. Він просто зупинявся на вулиці й починав вести торгівлю. Йому було 26 років і йому подобався свій бізнес.

За рік існування Фірма продала кроссовік на 8 000 доларів і на роботу був взятий перший співробітник. Їм виявився Джеф Джонсон - менеджер по продажах, до речі говорять що це він придумав назвати компанію - Найк. Ніка - це грецька богиня, що символізує перемогу, саме в її честь і назвали компанію.
В 1971 році студентка Портлендского університету - Каролін Девідсон придумує логотип Найку (у простолюдді - сопля). Вона це зробила за смішні гроші, як на теперішній час - 30 доларів. Правда пізніше, коли компанія виросла, Філ Найт подарував їй статуетку логотипа Найк з діамантами, та деяку кількість акцій компанії, що робить йому честь.

Винаходи

Компанія до 1973 року була досить відома, було продано кроссівок вже на більш ніж на 1 мільйон доларів, але чистий прибуток був не великий. Найк одержав широку популярність завдяки вафельній підошві. А придумав її Білл Бауер сидячи на кухні й дивлячись на вафельницю своєї дружини. Вафельна підошва це насправді рифлена підошва в кроссівок, яка дозволяла зробити взуття легшим й трохи збільшити поштовх під час перегонів. Саме цей винахід вивів Найк у лідери. Цьому також сприяла мода на фітнес, тому кроссівки добре продавалися.

Лідер

Головний конкурент Найка, в той час був, Адідас, по моєму й до нашого часу ситуація не змінилася. Ці дві компанії сперечаються за перше місце на ринку. Але в 1973 році Адідас переживав не кращі часи, тому Наку вдалося обійти його й завоювати 50 % частину ринку.

Nike Aіr

Напевно всі знають відому серію кроссівок Найк Ейр. А придумана вона була в далекому 1979 році, авіаінженером Френком. Спочатку він шукав куди її можна впровадити й звернувся в Найк, де одержав відмову. Відмовили йому й в інших взуттєвих компаніях і він повернувся до Найку та був вже більш наполегливим, з ним підписали контракт. Суть технології була в тому щоб створити систему амортизації кроссівок, яка б продовжувала термін служби взуття. Убудована в кроссівки повітряна подушка дійсно збільшувала термін служби кроссівок. Фрэнк Періс виправдав надії, покладені на нього при укладенні контракту.
Перші в рекламі

Протягом всієї своєї діяльності компанія Найк співробітничала з відомими спортсменами й спортивними організаціями, але найвідоміший контракт був підписаний в 1985 році з Майклом Джорданом, тоді він тільки починав свою кар'єру. Контракт був укладений у період спаду попиту на продукцію Найк. У той час компанія намагалася випускати модне взуття, що більш призначалося для простих людей і менш асоціювалося зі спортом, чомусь споживачам це не сподобалося. Але завдяки рекламі Найк повернув прибуток і силу бренду.

Джордан активно рекламував Найк, грав у них і більше того кроссівки Aіr Jordan спеціально були розроблені для Майкла Джордана. Чорно-червоне розцвічення заборонене в НБА виливалося Майклу у 1000 доларів штрафу за кожну проведену гру. Але за рекламу йому платили набагато більше.

Спорт

Nіke став символом світового спорту. За баскетболом була Олімпіада, бейсбол, хокей, гольф і інші види спорту. Щоправда у футболі як і раніше панував Адідас. В 90-і роки в компанії відбулося багато змін. По-перше, була реконструйована її організація. З'явилися незалежні підрозділи, відповідальні за той або інший вид спорту.
Зараз якщо подивитися на чемпіонати світу з футболу, то Найк досить часто зустрічається, майже на рівні з Адідасом. Цьому посприяла активність компанії в Інтернеті.

Наші дні

Nіke створила соціальну мережу, присвячену баскетболу. Крім того, компанія намагається бути на гребені хвилі. Сьогодні в Nіke використовують на повну котушку новомодний тренд під назвою hand-made, коли споживач хоче створити товар своїми руками. Він може зробити це на одному з сайтів компанії. Звичайно, при цьому можна буде замовити модель кроссівок, створену своєю уявою. Крім того, в XXІ столітті компанія уклала контракт із Apple, за умовами якого два гіганти стали випускати набір Nіke+іPod, у якому плеєр був пов'язаний з кроссівками, завдяки чому міг повідомляти власникові статистичні дані про пробіжку.

Nike продовжує й сьогодні спонсорувати знаменитих спортсменів, влаштовувати свої спортивні заходи й розробляти революційне взуття для занять спортом. В компанії вважають, що якщо у людини є тіло, то вона атлет. А значить її цільова аудиторія.
Втім, це все не означає, що в компанії зовсім немає проблем. Вони є й в Nike. Зокрема, ряд проблем постійно викликають не самі приємні ситуації з робітниками на фабриках у країнах третього світу, де створюються кроссівки Nike. Тут є присутня не тільки вкрай низька заробітна плата, у районі 40 доларів на місяць, але й дитяча праця. Компанія намагається боротися із цією ситуацією, але не завжди це виходить ефективно.

Крім того, такі умови праці є проблемою й на ряді фабрик у Китаї, де виділення шкідливих речовин переходить усякі припустимі норми, це при поганому медичному обслуговуванні співробітників. Nike намагається контролювати такі моменти, і припиняти їх. Але для того щоб ефективно вирішувати ці ситуації потрібні більші інвестиції в інфраструктуру, у виробництво, котрі такі гіганти як Nike переносять в Азію винятково через низькі ціни. Навряд чи компанії палають бажанням інвестувати туди більше фінансів.

ДолученняРозмір
Image icon nike.JPG4.27 KB
Одяг, взуття, аксесуари: